About Prof. Itamar Rabinovich

פרופסור איתמר רבינוביץ' מכהן כיום כנשיא המייסד של ה-Israel Institute (וושינגטון ותל אביב). הוא פרופסור אמריטוס להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב. הוא משמש כ-Distinguished Global Professor באוניברסיטת ניו יורק (NYU), ו-Distinguished Foreign Policy Fellow במכון ברוקינגס בוושינגטון (Brookings Institution). פרופ' רבינוביץ' משמש גם כיו"ר קרן דן דוד.

באמצע שנות ה-90 כיהן פרופ' רבינוביץ' כשגריר ישראל בארה"ב וכראש המשלחת לשיחות השלום עם סוריה. ב-2007 הוא השלים תקופת כהונה בת שמונה שנים כנשיא אוניברסיטת תל-אביב. פרופ' רבינוביץ' הוא חבר סגל באוניברסיטת תל-אביב מאז 1971, וכיהן במהלך השנים כראש החוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה, ראש מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון, דיקן הפקולטה למדעי הרוח ורקטור.

פרופ' רבינוביץ' הוא מחברם של מספר רב של ספרים ועבודות אקדמיות אחרות. שני ספריו האחרונים הם: האופק המתרחק (בגירסה האנגלית, The Lingering Conflict), ו-The View from Damascus.

במהלך השנים החזיק פרופ' רבינוביץ' במספר תפקידים ציבוריים בישראל ובארצות אחרות. הוא חבר המועצה הבינלאומית המייעצת של APCO Worldwide, חבר ה- Trilateral Commission, חבר המועצה הבינלאומית המייעצת של מכון ברוקינגס בוושינגטון וחבר המועצה הבינלאומית המייעצת של כתב העת The American Interest. הוא סגן יושב ראש הועד המנהל של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), שליד אוניברסיטת תל-אביב, ועמית מחקר בכיר במרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל-אביב. לאחרונה הפך יחד עם פרופ' אייל זיסר ופרופ' עוזי רבי לעורך משותף של כתב העת החדש של המרכז, בוסתן (Bustan).

פרופ' רבינוביץ' שימש פרופסור וחוקר אורח במספר רב של מוסדות אקדמיים, כולל המכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון, אוניברסיטת פנסילבניה ואוניברסיטת טורנטו. במשך מספר שנים כיהן כ- Andrew White Professor באוניברסיטת קורנל, ולאחרונה שימש כפרופסור חבר בבית הספר לממשל על שם קנדי באוניברסיטת הארוורד ועמית מחקר במכון הובר באוניברסיטת סטנפורד.

פרופ' רבינוביץ' הוא חבר ה-American Philosophical Society, חבר זר של ה-American Academy of Arts and Sciences, הוא עוטר על ידי הרפובליקה האוסטרית ב-Honorary Grand Golden Cross והוא מונה על ידי ממשלת צרפת כ-Commandeur dans l'ordre des Palmes Académiques